fredag 27. mars 2009

ABC i ord og bilder… og D….

ABC i ord og bilder… dagens bokstav er  D

(klikk bildet for å sjå fleire D’ar)

3318690925_099f86f0a1[1]

D.. var ein vanskelig bokstav den også.. hehe

Men her er i allefall mitt bidrag

DALSFJORD

Ei perle på Sunnmøre…. ligg longt inne i ein fjord, og det kan være litt stille og “øde” her.. men her lever i allefall nabo-kulturen godt… her kjem naboane på besøk til kvarandre.. heilt utan grunn, dugnadsånda er på topp og ein ordnar dei beste bygdefestane på slike plassar.

IM000788

Flotte fjellturar

IM000775

Jonsok i all salgs vær.. med plattingdans!!

IMG_0133 

Vi har campingvogn her..

IMG_0298

bygg platting til campingvogna

043

paragliding show til glede for alle

023

047

Mykje moro også på små plassar som dalsfjorden!

Ha ei flott helg alle sammen!

og husk å sjekke innom andre som er med på ABC i ord og bilder.. klikk bilde-linken øverst.

20 kommentarer:

Orlaug sa...

Fine sommarlege bilde....og kjekt å få sjå litt av dette vakre landet vårt.
Ha ei god helg og hugs å skru klokka....ein time...fram!

Petunia sa...

Vakker her! Skikkelig flott norsk natur!
Ja, nå er det sommer igjen snart og man kan reise rundt og nyte litt av dette flotte landet vårt!

Anne sa...

D ddder slulle en ha vært en gang ja :-) nydlelige stemningsfulle bilder, og DEN vakre musikken jeg fikk til også, deilig.

Ha en bedårende helg!!

Charlotte - FO² sa...

Kjempe flotte bilder, når jeg ser sånne bilder lengter jeg skikkelig etter sommeren :)

Ha superduper helg!

amylin sa...

Så flotte bilder! Norsk natur på sitt beste!

Vanja sa...

Flott bidrag og nydelige bilder. Tenker det er både fallvind og oppdrift for paraglider der i dalen:-)
God helg

TorAa sa...

Imponerende vakkert.
Og så mange aktiviter der drives.
Kjempeinnlegg

Turid sa...

Her var det flott! Nå gleder jeg meg masse til det blir sommer;)
Ha en koselig fredagskveld!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Dette var en ny plass for meg. Takk for turen dit...

Ruth sa...

Så praktfullt. Norge er et vakkert land, det er det ingen tvil om.

Tusen takk for at du deler.

VALKYRIEN sa...

Nydelige bilder av vår vakre natur! Dalsfjord er jeg ikke så kjent i - men vet jo hvor det ligger da!

Måtte le da jeg leste kommentaren din hos meg! Verden er jo ikke så stor når det kommer til stykke - ikke på internett ihvertfall! Så du vet de veks rabbe på Larsnes ja! :)! Joda - noen er svært så ordknappe, særlig innen mannerasen! :))

Vestlandsjenta! sa...

Ja, små steder i Norge er virkelig fantastiske! Sjøl er jeg oppvokst "på landet", men her er nabokulturen nesten borte nå, for vi har kommet for nærmt byen med broer og motorveier... Alt var bedre før! Strålende innlegg!! Ha en flott helg videre!

Anne-Berit sa...

Du verden så fint det så ut der.Fikk lyst på tur med campingvogna når jeg så bildet av din.Men må vel vente til våren,vi har den lagret inne på vinteren,ble lei av å måke snø av den.Flott D-innlegg.
God helg!

Rune Eide sa...

Rene Norgesreklamen - dennee burde du fått betaling for.

Anonym sa...

Flotte bilder fra storslagen norsk natur!
Jeg vedder på at samholdet på et slikt lite sted er noe helt annet enn det vi opplever her i storbyen!

Miamor sa...

Hei du!!
Du er såå flittig til å legge igjen en hilsen til meg..det er koselig...så herlig å sjå fra sunnmørsbygdene....nei..jeg bodde ikke hos Aglen da mirjam ble førdt..hun er født året etter jeg flytta derfra...ha en super lørdagskveld!

Besta sa...

Takk vi har det bare fint. Nydelig vær er det og. Ønsker deg en god søndag. Klem

Unknown sa...

Endeleg fungerar ting som dei skal igjen:0)
Slo av maskina etter at eg la inn siste innlegget, og den fekk kvile i mange timar...
Ser ut som det har gjort underverker, he he...
Flott D-valg, Monica...
Ei perle dette her, og kjempekoselege bilder!!
Klem

FO - 2 sa...

Flott D dette.
Veldig fin bildeserie.
Tommelen OPP! :)

Mandy Lou sa...

Dalsfjord ser ut til å være en virkelig perle i den norske natur ja. Fine og sommerlige bilder.
Ha en fin søndag!